Concertreis Schladming- update 1

De nacht van maandag 8 juli op dinsdag 9 juli vertrokken 42 enthousiaste muzikanten en 1 dirigent op concertreis naar Schladming in Oostenrijk. Het was een drukke bedoening aan de zaal: heeft iedereen zijn of haar identiteitskaart bij? En zijn of haar kaartje van de verzekering? En ook de toelating van de ouders voor minderjarigen? En nog belangrijker, zijn of haar instrument?

Om 00u15 zette de bus koers naar Oostenrijk. Na een nacht met weinig of nog minder slaap kwam de groep om 14u00 aan in Schladming. Tijd voor kamerindeling, bagage uitpakken en een verkenning van het stadscentrum. Tjeu, Nina en Kristof gingen het orkest aanmelden bij het informatiepunt van Mid Europe Festival. De anderen maakten kennis met de plaatselijke horeca in de vorm van grosses wasser of iets anders. Na een uitgebreid avondmaal was het tijd voor openingsconcert. Voor velen (aldus mijn bron ter plaatse) kwam toen de vermoeidheid naar boven en zij konden hun ogen niet meer openhouden. Uiteraard zijn hier geen foto's van gemaakt... Wie nog niet wilde gaan slapen, deed nog een terrasje (of at een ijsje, niet waar Tjeu?). Er was zelfs verbroedering met een Nederlands orkest.

Na een goede nachtrust stond op dag 2 een gezonde bergwandeling op het programma. Kwestie van de beentjes eens goed los te schudden. In de namiddag staat de eerste repetitie op het programma. Wordt vervolgd!