Jeugdorkest op PretConcertParkWeekend!

Het weekend van 23 en 24 juni was een druk ‘PretConcertParkWeekend’ voor het jeugdorkest van de Koninklijke Harmonie van Peer. Op zaterdag trok de jeugdige bende naar de Efteling en na een overnachting in Venlo speelde het orkest een openluchtconcert in Venray (NL) tijdens de zevende Euregioparade.

Zaterdagochtend 23 juni verzamelden 45 enthousiaste muzikanten van het jeugdorkest aan de Peerse harmoniezaal voor een heus ‘PretConcertParkWeekend’. Eerste zette de bus koers naar de Efteling voor een ontspannende dag. Natuurlijk mochten de Belgische vlaggen, hoeden, voetbaltruitjes en driekleurschmink niet ontbreken. Er werd volop gesupporterd op en naast de vele attracties. Heel wat Nederlanders wensten ons ook spontaan veel succes.

Na een overnachting in Venlo met een ontspannend avondspel speelde het orkest op zondagmiddag 24 juni een openluchtconcert in Venray tijdens de Euregioparade, een tweejaarlijks euregionaal muziekfestival met orkesten uit Nederland en België dat beurtelings in Nederlands Limburg en Belgisch Limburg plaatsvindt. Dit jaar namen 16 Nederlandse en 15 Belgische verenigingen deel. Het jeugdorkest speelde een gesmaakt concert op het Schouwburgplein onder een stralende zon. Het publiek genoot met volle teugen.

De Koninklijke Harmonie van Peer heeft er een vermoeid maar deugddoend weekend opzitten en nodigt iedereen uit voor het uitblaasconcert op 01/07/18 aan de harmoniezaal van Peer samen met de Koninklijke Fanfare St-Jozef Kleine-Brogel en Fanfare St-Cecilia Grote-Brogel.

Foto's van het concert in Venray vind je in het fotoalbum.

Jeugdorkest in de Efteling