Music4Kids 2018: Het Magisch Muzikaal Museum

Zondag 18 maart 2018 organiseerde de Koninklijke Harmonie van Peer haar tweejaarlijks kinderconcert Music4Kids. Museumgids Modest M nam het (kinder)publiek dit jaar mee op een betoverende ontdekkingstocht door zijn magisch muzikaal museum.

Music 4 Kids is een belevingsconcert op maat voor kinderen vanaf 4 jaar. Centraal thema dit jaar was het magisch muzikaal museum van de verstrooide museumgids Modest M. In zijn speciale museum konden de kinderen niet alleen schilderijen zien, maar ze ook horen en beleven. Modest M vertelde voluit over de schilderijen in de dierenzaal, de sprookjeszaal, de vakantiezaal en de ‘doe-het-zelfzaal’. Hij gebruikte daarbij zijn speciale aanwijslampje. De kinderen ontvingen daarom ook een leuk vingerlampje dat ze tijdens het concert mochten gebruiken. Na de voorstelling mocht het jonge volkje zelf op het podium klauteren en de instrumenten uittesten. Dat was een groot succes!

Music4Kids selectie (2).jpg