KHP gaat Europees

Met de concertenreeks “KHP gaat Europees” laat de KHP jou kennismaken met het Europees wedstrijdprogramma van zowel haar jeugd- als harmonieorkest.

Op zaterdag 29 april verzorgt het harmonieorkest o.l.v. Kevin Houben hun laatste try-out concert richting European Championship for Wind Orchestras (ECWO) in Amiens. Zij doen dit samen met de Koninklijke Fanfare St. Jozefsgilde Mol-Sluis o.l.v. Jef Verheyden. Dit concert start om 10.00u en vindt plaats in de Schouwburg Rex te Mol. De toegang is gratis (een vrije gift is altijd welkom).

Op zondag 30 april is het de beurt aan het jeugdorkest o.l.v. Nina Boonen. Samen met het Houtlands Jeugdensemble uit Torhout o.l.v. Tom Hondeghem brengen zij een laatste maal hun werken voor de deelname aan het Europees Muziekfestival voor de Jeugd (EMJ) de volgende dag!

Het concert gaat door in de harmoniezaal te Peer en start om 19u30. Kaarten kosten €8 en zijn op voorhand te verkrijgen bij leden jeugdorkest of via 0474 27 09 17 (Kristof). Op de avond zelf zijn kaarten ook beschikbaar aan de kassa. Kinderen onder 12 jaar en KHP-leden kunnen het concert gratis bijwonen.

En tot slot: Hoe bereidt een orkest zich eigenlijk voor op een wedstrijd? Muziek inoefenen; hoe doe je dat eigenlijk? Kom dit en nog veel meer ontdekken tijdens de open repetitie van het harmonieorkest o.l.v. Kevin Houben. Tegelijkertijd de ideale gelegenheid om de muzikanten uit te zwaaien richting het European Championship for Wind Orchestras (ECWO) in Amiens. Deze open repetitie gaat door op maandag 1 mei tussen 09u30 en 12u30 in de Grote zaal van het BICC ’t Poorthuis te Peer.