Examenconcert Jens en Toon

Op dinsdagavond 4 juni trok een 60-tal muzikanten van het harmonieorkest van de Koninklijke Harmonie van Peer naar de Blauwe Zaal van deSingel in Antwerpen voor het master recital of eindexamen van Jens Verboven op trompet en Toon Van Geyseghem op saxofoon.

​Dit recital vormde de bekroning van hun vijfjarige opleiding aan het conservatorium. Voor Jens was dat het conservatorium van Antwerpen en voor Toon dat van Gent. De beide muzikanten verzorgden elk een gevarieerd programma van ongeveer uur. KHP begeleidde hen telkens bij hun laatste stuk. Jens speelde het wereldberoemde Trompetconcerto van de Armeense componist Alexander Arutunian uit 1950. Toon koos voor het hedendaagse Tallahatchie Concerto van de Nederlandse componist Jacob ter Veldhuis. Het was een mooie muzikale avond en een fijne ervaring voor het orkest om in deze zaal te spelen. Bedankt ook aan Kevin De Borger voor de mooie foto's.

Lees ook meer op hbvl.be.