Concertreis Schladming - update 3

De concertreis naar Schladming is intussen al meer dan half weg. Het bezoekje aan Salzburg is goed verlopen. In de heenrit bekeken de muzikanten de film ‘The Sound of Music’ in de bus. Daarna bezochten ze verschillende locaties van de filmset, zoals de kerk en het klooster waar een kaarsje werd gebrand voor een goed resultaat op de wedstrijd. Ook het geboortehuis van Mozart kreeg het jeugdorkest over de vloer. Nadien waren de muzikanten vrij in het centrum. Vlak voor het vertrek werd nog een groepsfoto genomen voor de fontein op het stadsplein. Tijdens de terugrit ontstond er spontaan een discofeestje.

​

Donderdagavond hebben verschillende muzikanten genoten van de lange nacht van de muziek in Schladming centrum. Er waren verschillende podia met orkestjes en ook verschillende dranktentjes. De eerste regendruppels konden de pret niet bederven. Traditioneel werd de nacht afgesloten in de disco en karaokebar die stilaan uitgegroeid zijn tot stamcafé van het jeugdorkest.

Na een stevige repetitie vrijdagvoormiddag was het tijd voor het Open Air Concert op het dorpsplein. Het publiek kon het gevarieerde programma van het jeugdorkest doorspekt met filmmuziek ten zeerste smaken. Ook de last minute Duitstalige presentatieskills van onze nestor Tjeu (met het nodige haar op) waren zeker een meerwaarde en verdienen een vermelding. In de namiddag waagden de meeste muzikanten zich aan een partijtje minigolf (al was dat met wisselende resultaten).

Vanavond is een rustige avond gepland met gezelschapsspelletjes want morgen voormiddag is het D-day en tijd voor de wedstrijd. Op het plein voor het hotel zijn er deze avond ook nog optredens van marsorkesten.

​

Nog even vermelden dat het eten is lekker en meer dan voldoende. Veel groetjes uit Schladming aan alle mama's, papa's en andere personen die de verslagen lezen.