Concertreis Schladming - update 2

Nieuws uit Schladming! Woensdagvoormiddag nam de groep de pendelbus richting kabelbaan voor een trip naar de Planai berg (1906 meter). 10 jaar geleden was het jeugdorkest ook al eens in Schladming en er kwamen foto's naar boven die in dezelfde bus waren genomen. Boven aangekomen genoten sommige muzikanten van een verkwikkende bergwandeling en de mooie uitzichten. Er was zelfs een sky toilet op 1800 meter met een uniek uitzicht. Na het verorberen van de lunchpakketten werd de afdaling naar Schladming opnieuw ingezet.

De namiddag startte met de eerste repetitie op Oostenrijkse bodem. Er was ook tijd voor een kort straatconcert. Na het avondeten stonden (kring)spelen in het park op het programma. De actiefoto's bewijzen dat het er goed op en neer gelopen werd. Sommige muzikanten sloten de dag af in de plaatselijke karaokebar en zaten donderdagochtend met kleine oogjes aan het ontbijt.

Deze voormiddag stond er een workshop gepland in het Congress Schladming onder leiding van Johann Mösenbichler. Dit is ook de zaal waar zaterdag de wedstrijd zal doorgaan. In plaats van te repeteren aan de vooraf ingestudeerde werken, kreeg het jeugdorkest de kans om te repeteren aan de twee wedstrijdwerken. Deze namiddag staat er een uitstap naar Salzburg op het programma.