KHP naar Valencia!

KHP in Valencia 2017

Olé olé, we gaan deze zomer van 19 tot 24 juli naar Valencia om deel te nemen aan de wereldbefaamde orkestwedstrijd Certamen Internacional de Bandas de Música de Valencia. Deze wedstrijd is het muziekconcours van de stad Valencia en specifiek bestemd voor harmonieorkesten. Er nemen jaarlijks ongeveer 3500 muzikanten deel. De afdeling waarin wij zullen aantreden is niet afhankelijk van het niveau, maar van het aantal muzikanten per orkest. Wij reizen met 80 muzikanten naar Valencia en treden daarom aan in tweede divisie. De wedstrijd van onze afdeling vindt plaats in het Palau de Música. De jury van het Certamen bestaat uit vijf leden: 2 leden uit de regio Valencia en 3 internationale juryleden. Deze jury wordt ieder jaar opnieuw samengesteld.

Deelname aan de wedstrijd houdt ook een aantal verplichtingen in. Elk orkest dient een pasodoble te spelen. Wij hebben gekozen voor Puenteareas van Reveriano Soutullo, arr. Frank de Vuyst. Per afdeling is er ook een plichtwerk en voor ons is dat "Anem!..." van de Spaans-Valenciaanse componist Miguel Asins Arbó. Hij schreef dit werk in 1986 bij de honderdste verjaardag van het Certamen. Tot slot dient elk orkest een keuzewerk te spelen. Wij zullen daarom Derivations van de Luxemburgse componist Marco Pütz brengen. In volgende blogberichten komt u meer te weten over deze wedstrijdstukken. Op zondag 17 juli zullen wij het volledige wedstrijdprogramma brengen tijdens ons Uitwuifconcert in de Harmoniezaal om 19u. Meer info vindt u op onze website. Via deze blog zullen wij u verder op de hoogte houden van onze laatste voorbereidingen en van ons verblijf in Spanje.