Concertreis Schladming - update 4

Wedstrijddag. De muzikanten zijn gisterenavond ofwel vrijwillig ofwel na een paar (strenge ;-)) aanmaningen op tijd gaan slapen. Een aantal van ging gisteren nog joggen om optimaal voorbereid te zijn. ’s Avonds werd er ook nog gepingpongd. Na een stevig ontbijt stonden de muzikanten om 09u00 stipt klaar om te vertrekken richting Congress. Omdat het regende, werden ze opgehaald door de bus. Buschauffeur Johnny is ondertussen ook een grote fan geworden van het jeugdorkest.

Bij het inspelen begonnen de zenuwen verschillende muzikanten parten te spelen. Dat eigenlijk helemaal niet nodig, want de wedstrijd is goed verlopen en achteraf is zelfs Jacob de Haan, de componist van Goddess of Jeju Island ons zelfs proficiat komen wensen met de uitvoering. Er werd nog snel een groepsfoto genomen op de trap en daarna tijd voor het middageten met een lekkere warme wafel als dessert. Hebben we al gezegd dat het eten lekker is?

In de namiddag stond er zwemmen geprogrammeerd, maar het zwembad bleek te klein om zo veel enthousiaste jeugdorkesters te ontvangen. Gelukkig konden we nog reserveren voor later in de namiddag en werd de tijd opgevuld met enkele gezelschapsspelletjes.

Vanavond kunnen de muzikanten nog een laatste maal genieten van het nachtleven in Schladming.

En dan nog een speciale vermelding van de reisbegeleiders. Reisbegeleider K.G. voert zelfs in zijn dromen Engelstalige telefoongesprekken waarbij hij nog alles aan het organiseren is voor de groep. Gelukkig was hij daarna weer snel wat bomen aan het omzagen, aldus zijn kamergenoten.